אתה אוהב להופיע בפני קהל? - מתוך יפה נורא
רק מזכירים לך שלא שופטים ספר לפי הכריכה שלו 😉
אתה אוהב להופיע בפני קהל? - מתוך יפה נורא

אתה אוהב להופיע בפני קהל? - מתוך יפה נורא

יאיר גרבוז

יאיר גַרבּוּז (נולד ב-29 בספטמבר 1945) הוא צייר, סופר ופובליציסט ישראלי. יצירתו, החל משנות ה-70, שילבה השפעות של אמנות הפופ האמריקאית עם סממנים מקומיים. ציוריו, המזוהים עם סגנון "דלות החומר" בנויים כקולאז'ים, המשלבים סממנים ארס פואטיים וביקורת חברתית. על יצירתו זכה בשנת 2004 בפרס א.מ.ת.

גרבוז שימש (עד 2008) כראש המדרשה להכשרת מורים לאמנות במכללת בית ברל.‏ בשנת 2008 הצטרף אל מפלגת אור. הוא יושב ראש ועדת רפרטואר בתחום האמנות הפלסטית בסל תרבות ארצי מאז 2006. בשנת 2011 החל להשתתף כחבר פאנל בתוכנית "הינשופים" בהגשת רוגל אלפר בערוץ 8.
מקור: ויקיפדיה
https://tinyurl.com/5cj3svcs

הספר מופיע כחלק מ -

תקציר

אתה אוהב להופיע בפני קהל?

יאיר גרבוז הודיע לבני ביתו, למקורביו ומכריו שהוא כותב שוב, וביקש שיאתגרו אותו בשאלות על ענייני השעה ואמנות כמובן. ובעוד המלחמה רועמת והלב ממאן להינחם, הוא התיישב מול המחשב בסטודיו, התמודד עם השאלות וחזר עם תשובות. את התשובות כולן ניתן לקרוא בספרו החדש: "יפה  נורא – אמנות, שאלות ותשובות וימי מלחמה", שראה אור בהוצאת יצירה עברית, או לבחור שאלה שמעניינת אותך במיוחד ולקרוא את התשובה שכתב לה גרבוז.

פרק ראשון

אתה אוהב להופיע בפני קהל?
כל פעם שמבקשים ממני לדבר אני מדבר ורק אם שרים ומנגנים אני שותק

יש בי גם איזה חיידק במה. הוא לא אלים. הוא נמצא בשליטה. הוא סובל דיחוי. זה לא חיידק משחק ולא בימוי, גם לא ציור תפאורה, אבל זה כן צורך להיזון מיסודות התיאטרון. אני די אוהב לעמוד על במה מול אולם מלא אנשים השרויים באפלה מסוימת ולספר סיפור למיקרופון, בעיקר אם בתום דברי מנגנים ושרים, בעיקר שירת נשים. שירה כזו ממיסה אותי. אני חושב שבשל כך שמחתי לשיתוף הפעולה עם חגי ליניק, סופר ומוזיקאי שהעלה בתיאטרון תמונע ערב שלם מוקדש לי, ובו הלחינו ושרו קטעי טקסטים שלי שהם דמויי שיר או תוצרי שיר, ובין השירים דיברו דברים שאינם מסבירים ומקרבים ומנחמים על הקושי, אלא מספרים. הנימוק של ליניק היה שהגונב מגנב פטור ואם אני עושה מעשים חופשיים, לעיתים מגונים, בחומרים של אחרים, אפשר לעשות גם לי וממני קולאז'ים שאינני חתום עליהם ולא נקראתי להסכים להם, אלא להיות צופה ומאזין לתרומת האיברים שנודבתי לה.

יאיר גרבוז

יאיר גַרבּוּז (נולד ב-29 בספטמבר 1945) הוא צייר, סופר ופובליציסט ישראלי. יצירתו, החל משנות ה-70, שילבה השפעות של אמנות הפופ האמריקאית עם סממנים מקומיים. ציוריו, המזוהים עם סגנון "דלות החומר" בנויים כקולאז'ים, המשלבים סממנים ארס פואטיים וביקורת חברתית. על יצירתו זכה בשנת 2004 בפרס א.מ.ת.

גרבוז שימש (עד 2008) כראש המדרשה להכשרת מורים לאמנות במכללת בית ברל.‏ בשנת 2008 הצטרף אל מפלגת אור. הוא יושב ראש ועדת רפרטואר בתחום האמנות הפלסטית בסל תרבות ארצי מאז 2006. בשנת 2011 החל להשתתף כחבר פאנל בתוכנית "הינשופים" בהגשת רוגל אלפר בערוץ 8.
מקור: ויקיפדיה
https://tinyurl.com/5cj3svcs
אתה אוהב להופיע בפני קהל? - מתוך יפה נורא יאיר גרבוז

אתה אוהב להופיע בפני קהל?
כל פעם שמבקשים ממני לדבר אני מדבר ורק אם שרים ומנגנים אני שותק

יש בי גם איזה חיידק במה. הוא לא אלים. הוא נמצא בשליטה. הוא סובל דיחוי. זה לא חיידק משחק ולא בימוי, גם לא ציור תפאורה, אבל זה כן צורך להיזון מיסודות התיאטרון. אני די אוהב לעמוד על במה מול אולם מלא אנשים השרויים באפלה מסוימת ולספר סיפור למיקרופון, בעיקר אם בתום דברי מנגנים ושרים, בעיקר שירת נשים. שירה כזו ממיסה אותי. אני חושב שבשל כך שמחתי לשיתוף הפעולה עם חגי ליניק, סופר ומוזיקאי שהעלה בתיאטרון תמונע ערב שלם מוקדש לי, ובו הלחינו ושרו קטעי טקסטים שלי שהם דמויי שיר או תוצרי שיר, ובין השירים דיברו דברים שאינם מסבירים ומקרבים ומנחמים על הקושי, אלא מספרים. הנימוק של ליניק היה שהגונב מגנב פטור ואם אני עושה מעשים חופשיים, לעיתים מגונים, בחומרים של אחרים, אפשר לעשות גם לי וממני קולאז'ים שאינני חתום עליהם ולא נקראתי להסכים להם, אלא להיות צופה ומאזין לתרומת האיברים שנודבתי לה.