ביקורת העורך

ביקורת ספר מזווית אחרת
ציון8
דירה בפריז
גיום מוסו

תקציר

מדלן, שוטרת לונדונית צעירה, שוכרת סטודיו בסמטה פריזיאית קסומה כדי להתבודד ולנוח.
 
אבל באותו יום ממש מגיע לסטודיו גספר, סופר מניו יורק, כדי לכתוב בבידוד. בגלל טעות של מתווך דירות, נגזר עכשיו על שני המתבודדים הללו להיות ביחד.
 
הסטודיו השתייך לצייר המפורסם שון לורנץ, שמת לפני שנה והשאיר שלושה ציורים שנעלמו.
 
מדלן וגספר - המוקסמים מגאונותו ומסוקרנים מגורלו המר - מחליטים לשלב כוחות כדי לאתר את הציורים רבי הערך האלה. אין להם דרך לדעת, שכדי לחדור לסודו האמיתי של שון לורנץ יהיה עליהם להתעמת עם השדים שלהם עצמם, בחקירה שתשנה את חייהם לנצח.
 
גיום מוסו נולד בצרפת ב־1974, והוא הסופר המצליח ביותר בצרפת. בנה של ספרנית, שכבר בגיל עשר חלם להפוך לסופר. ספריו תורגמו ל־40 שפות ונמכרו עד כה ב־28 מיליון עותקים. ספריו קולו של המלאך, מחר, סנטרל פארק והנערה מברוקלין ראו אור בהוצאת כנרת זמורה ביתן והיו לרבי מכר.
 
 
"מותחן עם טוויסט מטורף! מוסו שוב מבלבל את הקורא לאורך כל הדרך."               
- לה פריזיאן
 
"תעלומה, רומנטיקה, תשוקה, צלילה לעולם היצירה המסתורי עם גיבורים אנושיים להפליא."
- קוסמופוליטן
 
"מותחן שיגרום לכם לשכוח את חיי היומיום השגרתיים ולהתחיל לחלום ולדמיין."         
- Elle
 
ספריו של גיום מוסו מצטיינים בחדשנות הייטקיסטית הן בתוכנם והן בדרך העברת העלילה: יותר מקול דובר אחד בכל ספר, מיילים והודעות טקסט בין הגיבורים ועוד. כמו כן ספריו חוצי ז'אנרים. הגיבורים שלו מתנהלים בעולם המודרני והכאוטי שלנו, שהטכנולוגיה הופכת אותו לכפר (גלובלי) קטן, גם כשהם עוסקים עבודות low-tech מסורתיות ובערכים שהאנושות עסוקה בהם משחר היותה.
ז'ה טם איי לאב יו מון אמור / רן בן-נון
גיום מוסו היה ונשאר העונג האסור מס' 1 של הספרות העולמית
ז'ה טם איי לאב יו מון אמור / רן בן-נון
גיום מוסו היה ונשאר העונג האסור מס' 1 של הספרות העולמית
  • תקציר מנהלים
  • תקציר מנהלים

  • מדלן, שוטרת לונדונית קשוחה, נמצאת בתקופת שבתון, וגספר, מחזאי ניו יורקי שתוי ומיזנתרופ, מגיע לפריז בכל חג מולד כדי להתבודד בדירה שכורה ולכתוב. עקב טעות רישום מוזרה, שניהם שוכרים את אותה הדירה, סטודיו עוצר נשימה של אמן שהלך לעולמו רק לפני כשנה. אחרי פרק הזמן ההכרחי המוקדש לעוינות הדדית, מדלן וגספר מבינים שאין ברירה ועליהם לחיות זה לצד זו, וכשמערכת היחסים מתהדקת הם מתגייסים יחד לפתרון חידת מותו של אותו אמן ביש מזל.
  • כמו מה זה
  • כמו מה זה

  • האישה עם הפנקס האדום/ אנטואן לורן
  • קל/כבד?
  • קל/כבד?

  • קליל באופן הכי מגניב שיש.
  • למה כן?
  • למה כן?

  • מוסו לוקח אותנו לעיר האורות בתנופה מרשימה. התיאורים שלו משחקים עם גבולות הקיטש, אך לעולם לא יחצו אותם, כי מילות המפתח אצלו הן טוב טעם ואיזון בין אקשן מסחרר לסיפור אהבה כובש. ההתמודדות עם השדים הפנימיים של הגיבורים משיקה למקצב עלילת המתח החיצונית, כשהכל מוביל במלאכת מחשבת לרגע שיא מהודק ומדויק.
  • למה גם כן?
  • למה גם כן?

  • הסיפור צולל אט אט אל תוך אימה עמוקה ופורש בפני הגיבורים מעין גן שבילים מתפצלים - אפשרות אחת תוביל אותם אל חיים מסוימים, ובחירה אחרת תיקח אותם לחיים אחרים לגמרי. נותר רק לבחור, וזה מה שהספר היפה הזה בא לומר לנו: לא משנה עד כמה הבור שבו אתם נמצאים עמוק – מחזאי אלכוהוליסט, שוטרת אובדנית – הבחירה תמיד נמצאת בידכם.
  • למה לא?
  • למה לא?

  • כי אם אתם קוראים רציניים, אולי באמת עדיף שתקראו ספרים (יותר) רציניים.
  • דמות לקחת
  • דמות לקחת

  • מדלן הגיעה לפאריז בעקבות ניסיון התאבדות, אחרי שפגשה במקרה את הגבר הנשוי איתו ניהלה רומאן, שחזר לאשתו. בעיצוב הדמות שלה מוסו מצליח לשלב רכות וקשיחות ברוב תחכום ועידון. מדלן תשבור לכם את הלב ואתם תאהבו את זה מאוד.
  • משפט לקחת
  • משפט לקחת

  • "מהופנטת את מתבוננת בדמך הנמהל במים ומצייר ערבסקות שאין מילים לתאר את יופיין. כשאת חשה שאת מתרחקת, את אומרת לעצמך שלפחות הכאב ייפסק, ובאותו רגע אין דבר שישווה לכך".
  • איפה קוראים?
  • איפה קוראים?

  • איפה נראה לכם? בית קפה מקסים ואנין, רצוי בגדה השמאלית.
  • נחזור לעוד?
  • נחזור לעוד?

  • בטח. אין דבר כזה, יותר מדי גיום מוסו. אפשר גם פעמיים בשנה.
  • השורה האחרונה
  • השורה האחרונה

  • גיום מוסו הוא העונג האסור מס' 1 של חובבי הקריאה באשר הם: מספק שעות של הנאה נטולת מאמץ ומייצר גוד טיים איכותי בלי להעליב את האינטליגנציה של הקורא, כשהוא משלב באגביות מתח עם רומנטיקה ומסתורין עם תשוקה.