הזן קוד לכניסה
 
  • אני רוצה להישאר מחובר/ת במחשב זה
  • ברצוני לקבל מידע על ספרים חדשים ומבצעים לזמן מוגבל למייל
 

שכחתם סיסמה?
הכניסו את הדואר האלקטרוני עימו
נרשמתם ותקבלו מייל לאיפוס הסיסמה
מייל לאיפוס סיסמתכם נשלח לכתובת
האימייל שהזנתם

  • צבירת נקודות ברכישת ספרים במחיר מלא
  • ספר דיגיטלי מתנה ביום ההולדת
  • צבירת נקודות במסגרת "חבר מביא חבר"
  • שווה לך
    ספר מוגן
     
  • שווה לך
    דן אריאלי | תרגום: גיא הרלינג
    ידיעות ספרים | ספטמבר 2018 | עיון, עסקים וניהול, פסיכולוגיה | 148 עמ' מודפסים
    אנחנו עובדים קשה כדי לעורר מוטיבציה בעצמנו. אנחנו גם משקיעים זמן רב בניסיון לעורר מוטיבציה באחרים: עובדים, בני משפחה, לקוחות ועמיתים. דן אריאלי, הפסיכולוג ההתנהגותי המפורסם, טוען כי אפשר להגדיר חלק ניכר מהמעשים שלנו כ"מעוררי מוטיבציה".
     
    כיצד אפשר להגדיל מוטיבציה?
    מדוע אנחנו קשורים יותר לדברים שיצרנו במו ידינו?
    מה מעורר יותר מוטיבציה בעובדים — בונוס שמן או טפיחה על השכם? 
     
    ההנחה המקובלת היא שמוטיבציה היא עסקת חליפין פשוטה למדי: אנחנו רוצים דברים או זקוקים להם, ואנחנו עובדים כדי להשיג את הדברים האלה. על פי ההנחה הזאת אנחנו נוהגים כמו עכברים במבוך, כשבמקום אוכל אנחנו מקבלים כסף. יכול להיות שהאופן שבו אנחנו חושבים על מה שמניע אותנו שגוי מיסודו?
    בספר מרגש, משעשע ומעורר מחשבה, אשר חוקר התנהגות אנושית בסיסית, טוען אריאלי כי למוטיבציה פנים רבות וכי היא פועלת בדרכים מורכבות בהרבה מכפי שנהוג לחשוב. הוא צולל עמוק אל נבכי המוטיבציה ואל העיוורון החלקי שלנו לאופן שבו היא פועלת, ולוקח אותנו למסע שיסייע לנו לגשר על הפער הזה בין מה שאנחנו חושבים שמניע אותנו לבין מה שמניע אותנו באמת. מחדר הישיבות ועד שולחן האוכל המשפחתי, אריאלי בוחן את טיבה של המוטיבציה — כיצד היא פועלת וכיצד נוכל לנצל את הבנת אופן פעולתה כדי לשפר את חיינו.
     
    דן אריאלי הוא פרופסור לפסיכולוגיה ולכלכלה התנהגותית באוניברסיטת דיוק שבארצות הברית. הוא מחברם של רבי־המכר הבינלאומיים "לא רציונלי ולא במקרה", "לא רציונלי אבל לא נורא", "האמת על באמת" ו"שלך באי־רציונליות“. הוא טרם החליט אם לבישת טי־שרט הנושאת את שמו היא עניין משעשע או סימן ליהירות, אבל כחוקר מחויב ובלתי־נלאה הוא נחוש בדעתו למצוא תשובה לשאלה הזאת. אריאלי גר בדורהם שבצפון קרוליינה. 
    מתאים למכשירים: android, iOS, win10
    מכר מאות עותקים
  • 2 ב-50
    ספר דיגיטלי
     
    46
    ספר מודפס
     
    112 78.4
    משלוח תוך 48 שעות
    הוספה למועדפים שלי
  • מבוא: 
    מטרגדיה למשמעות ולמוטיבציה
    על מורכבותה של המוטיבציה, וסיפור אישי
     
    אנחנו המנכ"לים של חיינו. יום אחר יום אנחנו משתדלים לדרבן את עצמנו לקום וללכת לעבודה ולעשות את המוטל עלינו. נוסף על כך אנחנו גם מנסים לעודד את האנשים שעובדים עבורנו ולצִדנו, את אלה שקונים מאיתנו ועושים איתנו עסקים, ואפילו את הרגולטורים שמסדירים את הסביבה החברתית־פוליטית שלנו. אנחנו עושים זאת גם בחיינו האישיים: מגיל צעיר מאוד, ילדים מנסים לשכנע את הוריהם לעשות כל מיני דברים ("אבא, מפחיד אותי לעשות את זה!" או "כל הילדים האחרים כבר בסנאפצ'אט"), בדרגות שונות של הצלחה. כמבוגרים, אנחנו מנסים לעודד את יקירינו לעשות דברים בשבילנו ("מותק, היה לי יום ממש לחוץ, אולי אתה יכול להשכיב את הילדים ולעשות כלים?"). אנחנו מנסים לגרום לילדים שלנו לנקות את החדרים שלהם ולהכין שיעורים. אנחנו מנסים לשכנע את השכנים שלנו לגזום את הגדר החיה או לעזור לנו בארגון המסיבה השכונתית.
    כולנו, ולא משנה מהי הגדרת התפקיד הרשמית שלנו, עוסקים בהחדרת מוטיבציה באחרים ובעצמנו, לפחות במשרה חלקית. אבל למרות כל מרכזיותה של המוטיבציה בחיינו, מה אנחנו באמת יודעים עליה? מה אנחנו באמת מבינים על דרך פעולתה ועל תפקידה בחיינו? ההנחה הבסיסית היא שמוטיבציה מוּנעת מתוך גמול חיצוני חיובי. תעשה א', תקבל ב'. אבל אולי סיפורה של המוטיבציה הוא בעצם סבוך, מורכב ומרתק הרבה יותר משאנחנו מניחים?
    בספר הזה נחקור את הג'ונגל האופף את טבעה האמיתי של המוטיבציה, וגם את העיוורון שלנו כלפי המוזרות והמורכבות שלה. יש כאלה הרואים במוטיבציה משוואה פשוטה של חולדה־שמחפשת־מזון, אבל אני מקווה לשפוך מעט אור על העולם היפהפה הזה, עולם אנושי מאין כמוהו ומורכב מבחינה פסיכולוגית. מוטיבציה היא יער מלא בענפים שמשתרגים זה בזה, בנהרות לא נודעים, בחרקים מאיימים ובציפורים ססגוניות. ביער הזה יש הרבה דברים שנראים לנו חשובים מאוד, אבל למעשה הם לא כאלה. מעבר לכך, הוא גדוש בפרטים יוצאי דופן שהרבה פעמים אנחנו מתעלמים מהם לחלוטין או ממעיטים בחשיבותם, אף שבעצם הם חשובים מאוד.
    מהי מוטיבציה, בדיוק? מילון "מרים ובסטר" המקוון מגדיר את המילה הזאת כ"פעולה או תהליך שנותנים למישהו סיבה לעשות משהו". זהו גם "מצב של להיטות לעשות משהו או לעבוד". כך שהספר הזה עוסק במה שמניע אותנו לחוש התלהבות בנוגע למה שאנחנו עושים. הוא עוסק בשאלה למה אנחנו מוּנעים לעבוד קשה על משימות שלכאורה עשויות להיראות לא חשובות ואפילו חסרות ערך. הספר הזה עוסק גם בצורך הנואש של מנהלים להבין טוב יותר, ולעומק, מה גורם לעובדיהם לחוש מסירות לעבודה, ומה מקום העבודה יכול לעשות כדי שכולם ירגישו שמחים יותר ומחויבים יותר. הספר הזה מבקש להעמיק את החיבור בינינו לבין מה שאנחנו עושים, לתוצאות של מאמצינו, לאנשים סביבנו ולמערכות היחסים שלנו. אבל בסופו של דבר, הוא עוסק במה שאנחנו באמת רוצים להפיק מהחיים שלנו לפני שאנחנו מתים.
    • דן אריאלי
    • דן אריאלי

      דן אריאלי (נולד ב-29 באפריל 1967) הוא פרופסור לכלכלה התנהגותית. אריאלי מלמד באוניברסיטת דיוק ומכהן כראש קבוצת מחקר ב"מעבדת המדיה" (Media Lab) של MIT. חיבר כארבעה רבי-מכר שנכנסו לרשימת הניו יורק טיימס ותורגמו לעשרות שפות.

     
  • נושאים
  • המלצות נוספות